ΗΧΟΦΩΤΑΥΓΕΙΑ-ΦΩΤΟΔΟΝΗΣΗ
οπτικο-ηχητικο ντοκουμεντο
Εγχρωμη φωτογραφια: Γιαννης Δογανης
Μερος Α - ΥΔΩΡ
Υπάρχει ο παρατηρητής (φωτογράφος) και το παρατηρούμενο (αντικείμενο). Ούτε ο παρατηρητής είναι άψυχος αλλά ούτε το παρατηρούμενο. Υπάρχει μια ζωντανή σχέση. Η ενεργειακή αυτή σχέση παρατηρητή - παρατηρούμενου καθορίζεται άμεσα από την ποιότητα της συνείδησης του παρατηρητή. Μερικές φορές ο παρατηρητής υποχρεώνεται να προσπαθήσει να γνωρίσει τον εαυτό του μέσα από τα όρια που του βάζουν η άλλοι.
- Ποιος είναι ο σωστός δρόμος, πάτερ; ρώτησε επιτέλους. Πώς ξεχωρίζει αυτός ο δρόμος από τους υπόλοιπους;
- Αν προχωράς προς την κατεύθυνση όπου ο φόβος σου μεγαλώνει, βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο. Κι ο Θεός βοηθός.
-What is the right path, Father? He tinally asked. In what way is the path different from the others?
-If you go where your fear grows, you are in the right direction. And may God be with you.
Milorad Paric
\
Η πρόθεση του δημιουργού είναι ένα σημαντικό στοιχείο. Κανένα έργο δεν έγινε τυχαία. Ακόμη κι αν το τυχαίο μερικές φορές θεωρήθηκε τέχνη, προηγήθηκε η σκέψη και απόφαση του δημιουργού να δεχτεί το τυχαίο αποτέλεσμα μέσα από συνθήκες που ο ίδιος είχε προκαλέσει. Η ομορφιά της φύσης ή η πηγαία αυτοσχεδιαστική δημιουργία ενός ποιμένα δεν είναι τέχνη.
Πίσω από την τέχνη κρύβεται η συστηματική οργάνωση κάποιου υλικού. Η τέχνη είναι έργο του πνεύματος, έργο της ψυχής αλλά και της διανόησης. Είναι η έσχατη δικαιολογία ύπαρξης του ανθρώπου, αφού συγκεντρώνει την έκφραση των πιο υψηλών δυνάμεων του, των δυνάμεων του νου και της ψυχής ενωμένων.
Μόνο αναζητώντας κάποια υπέρβαση του πραγματικού μέσα από οργανωμένες νοητικές λειτουργίες μπορεί κανείς να μιλήσει για τέχνη. Χρειάζεται η πρόθεση, η συνείδηση και η γνώση, αλλά πέρα απ' αυτά που αποτελούν αφετηρία, απαιτείται το αποτέλεσμα να είναι φορτισμένο με υπερβατικό χαρακτήρα.
Πλάτων Ριβέλλης
Ο αληθινος δημιουργος αναγνωριζεται απο την ικανοτητα να βρισκει παντα, ακομη και στα πιο κοινα, στα πιο ταπεινα πραγματα, στοιχεια αξια προσοχης.
IGOR STRAVINSKY
Ξερετε γιατι χαμογελαει η Τζοκοντα?
Γιατι οσοι της εχουν βαλει μουστακια εχουν πεθανει.
ANTRE MALRAUX
Με την τεχνη, κατακτα ο ανθρωπος την πραγματικοτητα μεσα απο μια υποκειμενικη εμπειρια.
ΑΝΤΡΕΙ ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ
Κάνω φωτογραφία με κύριο άξονα το φυσικό περιβάλλον χωρίς συνθήματα και συναισθηματισμούς. Απλά η φύση γίνεται η πρώτη ύλη για την τέχνη και την γνώση. Κάνοντας φωτογραφία σαν ζωγράφος και σαν φωτογράφος, είσαι πιο κοντά στην υπέρβαση των ορίων της φωτογραφικής έρευνας. Δίνοντας υπέρμετρη αξία στην λεπτομέρεια. Γιατί η ζωή είναι μια πορεία από την γενική εικόνα στην λεπτομέρεια.
Γνώση είναι η αποθέωση της λεπτομέρειας. Και σοφία είναι η ικανότητα να κινείται κανείς ανάμεσα στο γενικό και στο ειδικό. Χρειάζεται εξαιρετική νοημοσύνη για να μπορέσει κανείς να κινείται ισορροπώντας ανάμεσα στα δύο άκρα. Η λεπτομέρεια είναι μέρος του όλου και το όλο είναι γεμάτο λεπτομέρειες. Ανακαλύπτουμε την λεπτομέρεια για να φωτίσουμε το όλο.
Τίποτα δεν γίνεται στην τύχη. Πάντα κάτι υπάρχει... Φωτογραφίζω το περιβάλλον που με περικυκλώνει. Αφήνω τα πέριξ να με επηρεάσουν και να με οδηγήσουν, χωρίς να έχω κάτι κατά νου... Ο φωτογράφος και το αντικείμενο, το φιλμ και ο φακός. Δυαδικές σχέσεις και η χημεία του φωτός και της μνήμης... μοιάζει με μια τελετή...
COPYRIGHT PHOTOGRAPHY: Giannis Doganis / Conjectural Artist
Τίποτα δεν γίνεται στην τύχη. Πάντα κάτι υπάρχει... Φωτογραφίζω το περιβάλλον που με περικυκλώνει. Αφήνω τα πέριξ να με επηρεάσουν και να με οδηγήσουν, χωρίς να έχω κάτι κατά νου... Ο φωτογράφος και το αντικείμενο, το φιλμ και ο φακός. Δυαδικές σχέσεις και η χημεία του φωτός και της μνήμης... μοιάζει με μια τελετή...
COPYRIGHT PHOTOGRAPHY: Giannis Doganis / Conjectural Artist
1 σχόλιο:
Brilliant!
This is Art!
You are Master! Congratulations!!!!
Δημοσίευση σχολίου