Art Works Giannis Doganis (Γιαννης Δογανης): visual artist - portfolio / Contemporary abstract art

Art Works Giannis Doganis (Γιαννης Δογανης): visual artist - portfolio / Contemporary abstract art
ΑΜΝΟΣ ΜΗΤΡΑ ΚΛΙΜΑΞ ΑΡΡΗΤΟΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΕΛΚΥΣΤΗΣ ΚΗΡΥΚΕΙΟ ΕΠΙΟΥΣΙΟΣ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ ΚΑΘΑΡΜΩΝ ΟΛΟΤΗΤΑ ΠΑΙΣ ΠΕΣΣΕΥΩΝ ΑΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΣ ΒΕΔΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΝΤΥΑΝΑ ΠΡΑΝΑ ΦΩΤΟΝΙΟ ΕΝΔΕΛΕΧΕΙΑ ΑΝΥΣΜΑ ΟΛΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΔΙΟ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΣΙΒΑ ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΠΗΓΗΝ ΚΑΣΤΑΛΙΑΝ ΑΝΑΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΝ ΕΝΤΡΟΠΙΑ ΒΕΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΑΛΛΑΓΩΝ ΑΝΑΠΑΥΕΤΑΙ ΠΟΛΥΜΑΘΙΗ ΚΡΥΠΤΕΣΘΑΙ ΠΟΤΑΜΟΙΣ ΕΜΒΗΝΑΙ ΦΕΡΣΕΦΟΝΗ ΛΙΓΚΑΜ ΑΠΕΟΝΤΑ ΠΑΡΕΟΝΤΑ ΦΑΟΣ ΙΗΣΟΥ ΦΙΛΙΩΣΗ ΑΥΡΑ ΝΑΝΤΙΣ ΝΤΑΡΜΑ ΠΟΥΡΑΝΑΣ ΚΟΥΝΤΑΛΙΝΙ ΑΙΘΗΡ ΣΑΚΤΙ ΣΑΝΤΙ ΟΡΦΙΚΟΣ ΣΤΑΧΥΣ ΕΦΑΠΤΕΤΑΙ ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΓΙΟΝΙ ΥΠΕΡΧΟΡΔΩΝ ΙΧΘΥΣ ΚΡΟΥΕΤΑΙ ΚΟΑΝ ΜΕΤΟΥΣΙΩΣΗ ΕΑΥΤΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΠΡΩΤΟΓΟΝΟΣ ΔΥΑΔΙΚΗ ΚΥΚΛΟΣ ΑΡΧΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΑΡΧΕΤΥΠΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΜΥΗΣΗ ΚΑΤΩΦΛΙ ΝΟΥΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΡΕΙΑ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΣΗ ΣΠΕΙΡΑ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟ ΟΥΣΙΑ ΚΥΚΛΩΜΑ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΓΕΝΕΣΙΣ ΜΟΡΙΟΝ ΜΟΡΦΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΡΟΗ ΕΠΙΦΥΣΗ ΕΝΩΣΙΣ ΜΑΝΤΡΑ ΚΙΡΤΑΝ ΔΕΣΜΩΤΗΣ ΣΙΝΤΙΣ ΤΣΑΚΡΑΣ ΑΝΘΕΣΤΗΡΙΑ ΧΟΡΟΣ ΕΚΣΤΑΣΗ ΗΧΩ ΠΑΝΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΑ ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ ΑΠΑΞ ΘΗΡΑ ΩΡΙΩΝ ΑΞΩΝ ΥΓΡΟΝ ΕΑΡ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ ΚΥΚΛΩΠΕΙΟ ΥΔΑΤΙΝΟΣ ΨΗΛΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΘΡΟΙΣΜΑΤΑ ΤΥΦΛΟΙΣ ΟΜΑΣΙ ΑΦΟΥΓΚΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΔΟΧΩΡΑ ΚΟΥΑΡΚΣ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΠΥΡΙΣΠΟΡΟΣ ΑΒΑΤΟΝ ΟΜΦΑΛΙΟΣ ΚΕΝΟΥ ΙΧΝΟΓΡΑΦΟΥΝ ΣΜΙΛΕΥΟΜΑΙ ΙΕΡΟ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ ΑΡΧΗ ΤΥΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΜΒΡΥΑΚΟ ΟΜΟΒΙΟΤΙΚΗ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΦΑΣΜΑΤΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΑΨΕΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΦΕΡΜΙΟΝΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΝΤΟ ΓΙΝ ΓΙΑΓΚ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΗΙΗ ΝΟΤΙΖΕΤΑΙ ΘΕΡΜΟΝ ΒΑΤΟΣ ΙΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ ΣΚΕΠΤΟΜΟΡΦΕΣ ΤΕΘΝΗΚΟΣ ΖΩΝ ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΜΠΟΝΤΙΝΤΑΡΜΑ ΜΙΓΑΔΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΕΩΘΙΝΟΝ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΗΣ ΤΑΟ ΤΑΝΤΡΑ ΚΒΑΝΤΟΥΜ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΝΕΤΡΙΝΟ ΛΟΓΟΣ ΑΝΑΡΧΟΝ ΩΚΕΑΝΙΟΣ ΚΟΡΗ ΚΥΡΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΗΣ ΚΥΜΑ ΕΣΤΙΑΣΗ ΚΟΜΒΟΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΒΑΣΙΣ ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ ΦΡΑΚΤΑΛΣ ΟΥΠΑΝΙΣΑΔ ΝΟΥΚΛΕΟΝΙΑ ΑΝΤΙΥΛΗΣ ΑΝΑΔΥΣΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β ΚΑΜΠΥΛΩΣΗ ΑΓΓΕΛΩΝ ΣΤΡΟΒΙΛΟΣ ΔΡΩΜΕΝΟ ΜΑΤΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΑΝΕΛΙΞΗ ΕΛΕΥΣΙΣ ΙΕΡΟΦΑΝΤΗΣ ΔΙΔΑΧΗ ΚΥΚΕΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΕΙΑ ΨΑΛΜΟΙ ΠΑΛΜΟΣ ΗΜΙΤΟΝΙΟ ΑΝΥΣΜΑ ΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΠΛΗΡΟΤΗΣ ΦΥΤΩΡΙΟ ΦΟΒΟΣ ΧΕΙΜΩΝ ΘΕΡΟΣ ΛΟΙΜΟΣ ΔΙΩΡΥΓΑ ΩΣΜΩΝΤΑΙ ΨΥΧΑΙ ΕΠΕΣΘΑΙ ΦΡΟΝΗΣΙΝ ΦΙΛΕΙ ΚΡΥΠΤΕΣΘΑΙ ΧΩΡΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΛΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΓΕΝΕΣΙΟΥΡΓΗ ΤΡΙΓΩΝΟ ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΡΓΟ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΛΩΤΟΣ ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ ΜΑΓΥΑ ΠΟΥΡΟΥΣΑ ΠΡΑΚΡΙΤΙ ΣΥΜΠΟΝΟΙΑ ΠΕΛΕΚΥΣ ΟΧΛΟΙ ΓΛΩΣΣΑΙ ΑΣΠΙΣ ΦΡΕΑΡ ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΡΑ ΥΔΑΤΑ ΜΟΝΑΔΑ ΕΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΦΘΟΓΓΟ ΑΝΘΟΣ ΠΕΝΤΟΖΑΛΗ ΙΑΝΟΣ ΛΕΜΟΥΡΙΟΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΣ ΜΕΛΑΝΗ ΟΠΗ ΡΕΥΣΤΟ ΔΕΣΜΟΣ ΒΑΡΥΤΙΚΟΣ ΛΙΒΑΔΙ ΚΑΝΑΛΙ ΚΑΡΠΟΣ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΕΥΚΛΕΙΔΙΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΡΟΦΟΣ ΚΟΡΥΦΗΣ ΠΥΘΜΕΝΑΣ ΣΥΛΛΗΨΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΕΙΔΩΛΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΧΡΩΜΑ ΜΑΣΚΑ ΑΓΩΓΟΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΣΠΟΥΔΗ ΕΚΕΙΝΟ ΕΙΝΑΙ ΞΑΝΟΙΓΜΑ ΒΛΕΠΕΙΝ ΓΡΑΜΜΗ ΤΑΞΗ ΣΚΟΝΗ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ ΒΕΛΟΥΔΙΝΟΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΦΩΤΙΣΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ

5/6/10

Στη σιωπη του Ταο. / Φωτογραφια : Γιαννης Δογανης, εικαστικος.




Όυτε η ομιλία , 
όυτε η σκέψη ,
ούτε ο διαλογισμός
μπορούν να μας κάνουν ικανούς να συλλάβουμε το Ταό.

Την υπερβατικότητα του μπορούμε να την νιώσουμε
με μια κατάσταση η οποία δεν είναι ούτε η ομιλία..
ούτε η μη ομιλία.. ούτε η σκέψη..ούτε ο διαλογισμός..
αλλά είναι αυτό που είναι, την κάθε στιγμή.

Το Ταό γίνεται αντιληπτό μόνο από την απουσία του.












Στην κατάσταση της πλήρους υγείας ενός οργανισμού υπάρχει η σιωπηλή λειτουργία των οργάνων. 

Όταν διαταραχθεί η ισορροπία του οργανισμού και προκύψει βλάβη σε ένα όργανο, 
τότε από τον πόνο νιώθουμε την λειτουργία του. 

Μέχρι τότε ήταν αυτό που ήταν, όπως ήταν, αλλά εμείς ποτέ δεν το σκεφτόμασταν ξεχωριστά.

Με την βλάβη η ισορροπία διαταράχθηκε, το Ταό έχει αποσυρθεί και τότε νιώθουμε ότι κάτι λείπει.. 

Επαναφέροντας την ισορροπία ξαναγυρίζουμε στην σιωπηλή λειτουργία των οργάνων επαναφέροντας το Ταό.



Δεν υπάρχει μέρος που να μην είναι το Ταό.
Αυτό που δημιουργεί τα όντα και τα πράγματα δεν περιορίζεται σ`αυτά.
Το Ταό προκαλεί την ανανέωση και την φθορά, όμως αυτό δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο.
Προκαλεί την άρχη και το τέλος αλλά το ίδιο δεν είναι ούτε άρχη ούτε τέλος.
Παρά το γεγονός ότι τίποτε δεν υπάρχει μάταια, στο Ταό δεν φαίνεται να υπάρχει σκοπιμότητα.
Το Ταό αυτό καθαυτό είναι αυτοσκοπός αυτορρυθμιζόμενος πέρα από κάθε ανθρώπινη εγωική κατάσταση , γνώση η συλλήψη, δεχόμενο αυτό που είναι όπως είναι την κάθε στίγμη.







Οι σοφοί των προηγούμενων αιώνων που καλιέργησαν το Ταό έτρεφαν την κατανόηση τους κυρίως με γαλήνη, 
αντιλαμβανόμενοι ότι το να δρούν δεν τους βοήθησε στο να γεννηθούν...

Η εξέλιξη της φύσης στηρίζεται στην αυθόρμητη διαδικασία, η οποία είναι αύτη που είναι.

Σε αντίθεση με την ανθρωπινή δράση η οποία είναι τόσο προμελετημένη και συνηθησμένη ώστε να κυνηγά κάτι.

Για να εξελιχθεί κάποιος και να ακολουθήσει το Ταό χρειάζεται να παραμείνει ανοιχτός..
να κινείται ρευστά σαν το νερό.. 
να είναι σταθερός σαν τον καθρέφτη και να ανταποκρίνεται με αμεσότητα σαν ηχώ..

Αυτού του είδους η ανταπόκριση συνδυάζει τον αυθορμητισμό και την χρεία.

Έιναι ο τρόπος της δράσης που κατέχει τις ικανότητες της αντήχησης, 
και απαιτεί μια άδεια καρδιά.







Η καρδιά σαν τον καθρέφτη δεν συνοδέυει τα πράγματα που φεύγουν.. 
δεν καλοσωρίζει τα πράγματα που έρχονται.. 
απαντά αλλά δεν προφυλάσσει.

Για να αποφύγει την ανάμειξη αυτών που έχουν ήδη αποθηκευτεί στην καρδιά, 
με αυτά που πρόκειται να δεχθεί, 
ο σοφός αδειάζει την καρδιά του με την γαλήνη.

Αυτή η κενότητα όχι μόνο επιτρέπει στον άνθρωπο να δέχθει, 
αλλά είναι η γαλήνη από μόνη της που ξεκινά την κίνηση και τις θεμελιώδεις αλλαγές.

Στην γαλήνη υπάρχει κενότητα..
μετά η κενότητα γεμίζει..
ότι την γεμίζει βρίσκει την θέση του μόνο του.. 
αδειάζοντας τον εαυτό του είναι ήρεμο.

Η γαλήνη αργότερα κινείται, 
όταν κινείται δίνει καρπούς.







Τα ιατρικά κείμενα όπως του Neijing ξεκινούν με την ίδια βασική αρχή.
Εάν ο άνθρωπος είναι γαλήνιος, αληθινή ενέργεια ακολουθεί.

Εάν η πεμπτουσία και το πνεύμα είναι προστατευμένα εντός, από που θα έρθει η ασθένεια?
Εάν η σκέψη είναι άεργη υπάρχουν ελάχιστες επιθυμίες.
Εάν καρδιά αναπαύεται στην ειρήνη δεν υπάρχει φόβος.

Όταν η καρδιά είναι ήσυχη στο εσωτερικό τότε η πεμπτουσία έχει κατοικία.

Το πνεύμα στον άνθρωπο έρχεται και φεύγει, κανείς δεν μπορεί να το φανταστεί.
Αν του ξεφύγει έρχεται η δυσαρμονία, εάν το αρπάξει έρχεται η τάξη.

Στην ανυσυχία και στην θλίψη , στην ευφορία και στο θυμό , το Ταό δεν έχει που να κατοικήσει.
Χρειάζεται να ισσοροπήσουμε την αγάπη με την επιθυμία, να επανορθώσουμε την απερισκεψία και την δυσαρμονία.

Δεν χρειάζεται να τραβάς και να σπρώχνεις, η καλή τύχη έρχεται από μόνη της. Το Ταό έρχεται από μόνο του για να ευνοήσει και να καθοδηγήσει .
Στην γαλήνη μπορούμε να το αγγίξουμε , στην αγωνία το χάνουμε.














Το πνεύμα της καρδιάς έρχεται και φεύγει.
Τόσο μικρό που δεν υπάρχει τίποτα μικρότερο μέσα του... 
τόσο μεγάλο που δεν υπάρχει τίποτα μεγαλύτερο έξω του...
Όταν η καρδιά είναι γαλήνια το Ταό είναι εκεί.





Εικαστικη Φωτογραφια: Γιαννης Δογανης - Εικαστικος.

Τοποθεσιες: Λιμνη Λογγα, Λιμνη Αωου, Λιμνη Σμοκοβου, Ρεντινα-Ορος Βελουχι, Κασσανδρα

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ

Copyright ©2010 Giannis Doganis. All rights reserved.





9 σχόλια:

Dionespa είπε...

Καλημέρα φίλε μου! Για άλλη μια φορά οι εικόνες σου μου μίλησαν... Έχεις μια ιδιαιτερότητα στον τρόπο που συνδέεσαι με τον παρατηρητή των έργων σου... Το υγρό στοιχείο ως διάμεσο ανάμεσα στον παρατηρητή και στον αυτοπαρατηρούμενο...Ωστόσο είναι πολύ λίγες οι λέξεις για να εκφράσω αυτά που λαμβάνω από τα έργα σου...Άλλωστε και ο τίτλος τα λέει όλα...Πάντως, πρέπει να ομολογήσω ότι κάθε φορά που σε παρατηρώ μέσα από αλλά και μέσα στο υγρό στοιχείο, νοιώθω το ηλιακό μου πλέγμα να θέτεται σε κίνηση...
Καλή σου μέρα!

Margo είπε...

Ιδανικές εικόνες ιδανική και η στιγμή να διαβάζω ετούτο το κείμενο για το ΤΑΟ. Έξω βρέχει και όλα είναι τόσο γαλήνια.

Καλό μεσημέρι!

vaggelis είπε...

καλησπέρα κι απο εμένα, ωραία φύση και περιγραφή αν και δεν είμαι σίγουρος ακόμα για το πόσο καταλαβαίνω το νόημα αυτών των λέξεων(τάο, κλπ.)
Επίσης θέλω μια διευκρίνιση.Στην πρώτη φωτογραφία, τι στάση είναι ακριβώς? gracias.;)

IANIS είπε...

@ Dionespa

Γεια σου Δεσποινα,

Χαιρομαι ιδιαιτερα που υπαρχουν παρατηρητες που ειναι ικανοι και διαθετουν το αισθητηριο για να εκτιμησουν και να συντονιστουν με τα εργα μου. Εξ'αλλου, η παρατηρηση ενος εργου -απο μονη της - ειναι Tεχνη...

Πραγματι, η σχεση μου με το υγρο στοιχειο ειναι ιδιαιτερη, σχεδον ερωτικη. Ειδικα διπλα σε καταρρακτες, στις ακρογυαλιες κτλ. οπου η ροη του νερου δημιουργει υψηλο αριθμο αρνητικων ιοντων..

Να εχεις ενα χαρουμενο απογευμα :)

IANIS είπε...

@ Margo

Εμ, πως να μην ειναι τοσο γαληνια βρε Μαρια! Γεννητουρια ειχες προσφατα, ακομη και οι κακτοι σου βγαζουν αυτα τα απιστευτης ομορφιας ανθη, και ολα αυτα με την αλμυρα της θαλασσας εγγυς...
Ολα δειχνουν και ειναι τοσο ευλογημενα! Ευλογιες :)

IANIS είπε...

@ Vaggelis

Καλησπερα Βαγγελη,

Δεν υπαρχει κατι που χρειαζεται να καταλαβεις αλλα να νιωσεις... Ολα ειναι θεμα ενεργειας και αισθαντικοτητας.

Η ΛΕΞΗ 'Ταο', δεν επιδεχεται ερμηνειας. Οπου Ταο, βλεπε: Υπαρξη, οικουμενικη συνειδητοτητα, Θεικοτητα, Ολον, Ενα...

Η σταση λεγεται σιρσασανα(στηριξη στο κεφαλι) και θεωρειται ο βασιλιας των σωματικων ασκησεων(ασανας) στη γιογκα.

Ευχομαι ενα ομορφο απογευμα :)

Dionespa είπε...

Καλημέρα Γιάννη.

Έχεις επισκεφτεί ποτέ τη Σαμοθράκη;

Είναι ένας πολύ αγαπημένος τόπος για μενα και το υγρό στοιχείο εκεί βρίσκεται στο μεγαλείο του... Νερά όλων των ειδών... Αλμυρά, γλυκά, ιαματικά, ζεστά, κρύα... Σ' έναν ατέλειωτο χορό ροής...Έχω πολλές δυνατές εμπειρίες από την επαφή μου με το υγρό στοιχείο εκεί και νομίζω ότι αν δεν έχεις γνωρίσει ακόμη την μοναδική Ιερή Σαμοθράκη, βάλτο στο πρόγραμμα... Έχει πολλά να σου δείξει.

Να σαι καλά.

IANIS είπε...

@ Dionespa

Aμα σου πω οτι ειναι στο προγραμμα τα τελευταια 5-6 χρονια?! Για να δουμε φετος...

Υ.Γ.
Δες το με τον ηλιογεννητο, αν βεβαια δεν εχετε φυγει για το νησι, για την συναντηση που εχουμε με τα παιδια του Ξανθη Φιλοσοφειν, στην Μακρυνιτσα, 2-3 Ιουλη.

Dionespa είπε...

Καλημέρα Γιάννη.

Ωραίο ακούγεται αυτό για τη Μακρυνίτσα αλλά θα είμαι στο δρόμο για την Ιερά Νήσο στις 2 Ιουλίου...

Πάντως, να ξέρεις ότι στη Σαμοθράκη θα βρεθείς όταν θα είσαι έτοιμος γι αυτήν... Έχει αυτήν την ιδιαιτερότητα το μέρος, να σε φωνάζει όταν ξέρει ότι ήρθε η ώρα να γνωριστείτε.

Ένα μόνο σου λέω... Δε θα θες να φύγεις...Θα τρέχεις όλη μέρα πάνω κάτω με την κάμερα σου... ;))

Ποις ειναι ο ηχος ενος χεριου που χειροκροτει? (Κοαν)

Ποις ειναι ο ηχος ενος χεριου που χειροκροτει? (Κοαν)
Τα εργα της συγχρονης τεχνης οπως και τα Κοαν εχουν εντονο τον παραδοξο χαρακτηρα τους ωστε να προκαλεσουν τον θεατη τους ν'αμφισβητησει ανα πασα στιγμη τον εννοιολογικο χαρτη του.